Things to know before claim submission

Step 1. Receive treatment at non-panel clinic/hospital

Step 2. Make payment at discharge

Step 3. Submit Claim online (below)

Step 4. Make sure to attach the required supporting documents

Step 5. Claims assessed by health claim team

Step 6. Get your claim approval within 14 days

Step 7. Receive reimbursement via bank transfer

Required Information and Documents

  • Member information (Name, DOB, Policy Number, etc.)
  • Bank information 
  • Brief medical information (Diagnosis, Symptoms start date, treatment date, Hospital name, etc.)
  • Attach medical records, operation report, investigation report, discharge summary etc.
  • Attach invoices with detail breakdowns

Claim တင်ရာတွင် သိရှိလိုက်နာရန်အချက်များ

Step 1. ဆေးရုံ/ဆေးခန်းတွင် ကုသမှုခံယူပါ။

Step 2. ကုန်ကျစရိတ်ပေးဆောင်ပါ။

Step 3. Online Claim တင်ပါ။

Step 4. လိုအပ်သောဆေးမှတ်တမ်းများ၊ ဘောင်ချာများကို တပါတည်းပူးတွဲတင်ပါ။

Step 5. Claim Team မှ စီစစ်ဆောင်ရွက်ခြင်းကို ပြုလုပ်ပေးပါမည်။

Step 6. Claim Approval သို့မဟုတ် Claim Rejection ကို ရုံးဖွင့်ရက် ၁၄-ရက်အတွင်း               အကြောင်းပြန်ပေးပါမည်။

Step 7. ဘဏ်အကောင့်သို့ ငွေလွှဲရောက်ရှိပါမည်။

Claim တင်ရာတွင် ဖြည့်ရန်လိုသောအချက်များ

  • အမည်၊ မွေးနေ့၊ ပေါ်လစီနံပတ်၊ အစရှိသည့်အချက်အလက်များ
  • ဘဏ်အကောင့်အချက်အလက်များ
  • ကျန်းမာရေးအခြေအနေ အကျဉ်းချုံး (ရောဂါလက္ခဏာ၊ စတင်သည့်နေ့၊ ဆေးကုသမှုခံယူသည့်နေ့၊ ဆေးရုံ/ဆေးခန်းနာမည်၊ အစရှိသဖြင့်)
  • ဆေးကုသမှုမှတ်တမ်း၊ ခွဲစိတ်ကုသမှုမှတ်တမ်း၊ ဆေးရုံတက်/ဆင်းမှတ်တမ်းများ အစရှိသဖြင့် အပြည့်အစုံံ
  • ငွေသွင်းပြေစာများ၊ ဆေးဝယ်ဘောင်ချာများ အသေးစိတ်တင်ပြရန် လိုအပ်ပါသည်။