Things to know before LOG Request

Step 1: Member makes appointment at Panel Hospitals and requests LOG

Step 2: Member provides the required member information and brief medical                 condition

Step 3: LOG Team verifies the member

Step 4: If member is verified, member submits pre-admission form, member                   declaration form and medical records upon request

Step 5: LOG Team approves the coverage and issues LOG for eligible cases

Step 6: Member receives cash-less treatment at hospitals

Required Information and Documents

  • Member information (Name, Date of Birth, Policy Number, Phone Number, Email Address, etc.)
  • Brief medical information (Diagnosis, Symptoms start date, Treatment date, Hospital name and doctor name)
  • Appointment date
  • Hospital Name and Doctor Name
  • Estimated amount from hospital (if In-patient)
  • Estimated Length of hospital stay (if In-patient)

LOG တောင်းရာတွင် သိရှိလိုက်နာရန်အချက်များ

Step 1. ချိတ်ဆက်ထားသော ဆေးရုံ/ဆေးခန်းတွင် ဆရာဝန်နှင့် Appointment ယူပြီး               နောက် LOG Team ထံတွင် LOG တောင်းပါ။

Step 2. လိုအပ်သော ကိုယ်ရေးအချက်အလက်များနှင့် မိမိကျန်းမာရေးအခြေအနေ                  အကျဉ်းချုံးကိုတင်ပြပါ။

Step 3. LOG Team မှ မန်ဘာကို အတည်ပြုစစ်ဆေးပေးပါမည်။

Step 4. မန်ဘာအတည်ပြုနိုင်ပါက လိုအပ်သောစာရွက်စာတမ်းများကို တောင်းပါ                     မည်။

Step 5. LOG Team မှ စီစစ်ပြီး ပေါ်လစီတွင်အကျုံးဝင်ပါက LOG ထုတ်ပေးပါမည်။

Step 6. မန်ဘာမှ LOG ဖြင့် ဆေးကုသမှုခံယူနိုင်ပါပြီ။

LOG တောင်းရာတွင် ဖြည့်ရန်လိုသောအချက်များ

  • အမည်၊ မွေးနေ့၊ ပေါ်လစီနံပတ်၊ အစရှိသည့်အချက်အလက်များ
  • ကျန်းမာရေးအခြေအနေ အကျဉ်းချုံး (ရောဂါလက္ခဏာ၊ စတင်သည့်နေ့၊ ဆေးကုသမှုခံယူသည့်နေ့၊ ဆေးရုံ/ဆေးခန်းအမည်၊ ဆရာဝန်အမည် အစရှိသဖြင့်)
  • ဆရာဝန်နှင့် Appointment Date
  • ဆေးရုံ/ဆေးခန်းအမည်၊ ဆရာဝန်အမည်
  • ဆေးရုံတက်မည်ဆိုပါက ခန့်မှန်း‌ချေကုန်ကျစရိတ်
  • ဆေးရုံတက်မည်ဆိုပါက ခန့်မှန်းချေကြာမြင့်မည့်ရက်