Things to know before claim submission
Step 1. Receive treatment at non-panel clinic/hospital
Step 2. Make payment at discharge
Step 3. Submit Claim online (below)
Step 4. Make sure to attach the required supporting documents
Step 5. Claims assessed by health claim team
Step 6. Get your claim approval within 14 days
Step 7. Receive reimbursement via bank transfer


Required Information and Documents
- Member information (Name, DOB, Policy Number, etc.)
- Bank information (ID documents, Authorization Form)
- Brief medical information (Diagnosis, Symptoms start date, treatment date, Hospital name, etc.)
- Attach medical records, operation report, investigation report, discharge summary etc.
- Attach invoices with detail breakdowns
Claim တင်ရာတွင် သိရှိလိုက်နာရန်အချက်များ
Step 1. ဆေးရုံ/ဆေးခန်းတွင် ကုသမှုခံယူပါ။
Step 2. ကုန်ကျစရိတ်ပေးဆောင်ပါ။
Step 3. Online Claim တင်ပါ။
Step 4. လိုအပ်သောဆေးမှတ်တမ်းများ၊ ဘောင်ချာများကို တပါတည်းပူးတွဲတင်ပါ။
Step 5. Claim Team မှ စီစစ်ဆောင်ရွက်ခြင်းကို ပြုလုပ်ပေးပါမည်။
Step 6. Claim Approval သို့မဟုတ် Claim Rejection ကို ရုံးဖွင့်ရက် ၁၄-ရက်အတွင်း အကြောင်းပြန်ပေးပါမည်။
Step 7. ဘဏ်အကောင့်သို့ ငွေလွှဲရောက်ရှိပါမည်။
Claim တင်ရာတွင် ဖြည့်ရန်လိုသောအချက်များ
- အမည်၊ မွေးနေ့၊ ပေါ်လစီနံပတ်၊ အစရှိသည့်အချက်အလက်များ
- ဘဏ်အကောင့်အချက်အလက်များ (ID documents, Authorization Form)
- ကျန်းမာရေးအခြေအနေ အကျဉ်းချုံး (ရောဂါလက္ခဏာ၊ စတင်သည့်နေ့၊ ဆေးကုသမှုခံယူသည့်နေ့၊ ဆေးရုံ/ဆေးခန်းနာမည်၊ အစရှိသဖြင့်)
- ဆေးကုသမှုမှတ်တမ်း၊ ခွဲစိတ်ကုသမှုမှတ်တမ်း၊ ဆေးရုံတက်/ဆင်းမှတ်တမ်းများ အစရှိသဖြင့် အပြည့်အစုံံ
- ငွေသွင်းပြေစာများ၊ ဆေးဝယ်ဘောင်ချာများ အသေးစိတ်တင်ပြရန် လိုအပ်ပါသည်။